آموزش رفع مشکل تداخل جی کوئری وردپرس بعد از نصب افزونه یا قالب وردپرس

ممکن است بعد از نصب قالب وردپرس یا افزونه که در بخش آموزش وردپرس آن را یادگرفته اید با مشکل از کار افتادن جی کوئری در سایت روبرو شوید این مشکل به دلیل ایجاد تداخل جی کوئری وردپرس است. به عنوان مثال بعد از نصب قالب جدید وقتی به سایت مراجعه کنیم با اشکالاتی مانند از کار افتادن اسلایدر سایت، عدم نمایش منو جی کوئری، کار نکردن دکمه بازگشت به بالا و … روبرو میشویم، در این مقاله از ایران تمز با آموزش رفع مشکل تداخل جی کوئری وردپرس بعد از نصب افزونه یا قالب وردپرس این مشکل را برای همیشه رفع خواهیم کرد پس تا انتها همراه ما باشید.

کد رفع مشکل تداخل جی کوئری وردپرس

مهمترین عامل ایجاد تداخل در کدهای jquery لود شدن 2 کتابخانه جی کوئری در سایت است.
برای این رفع اشکال لود شدن چند کابخانه جی کوئری باید در هنگام کدنویسی یا قالب وردپرس فایل کتابخانه را از طریق فانکشن functions.php و توسط تابع wp_enqueue_scripts در پوسته بارگذاری کرد. با اینکار اگر کتابخانه دیگری توسط افزونه های وردپرس بخواهد لود شود وردپرس تنها کتابخانه ای که از طریق فانکشن قالب معرفی شده را نمایش خواهد داد در نتیجه تنها یک کتابخانه jquery در کل سایت بارگذاری میشود و دیگر خطایی بوجود نخواهد آمد. در تصویر زیر شیوه فراخوانی غیر استاندارد به همراه نحوه فراخوانی استاندارد کتابخانه jquery نمایش داده شده است.

پیش از این در مقاله ای با عنوان بارگذاری جاوا و استایل در فوتر سایت به طور کامل نحوه کار با تابع wp_enqueue_scripts را آموزش داده ایم که پیشنهاد میکنم حتما آنرا نیز مطالعه و در کدنویسی قالب وردپرس استفاده کنید تا پوسته های حرفه ای تری طراحی کنید. قبل از هرگونه ویرایش از فایل فانکشن پوسته پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل امکان بازیابی آن وجود داشته باشد.

<?php function iranthemes_jquery(){wp_deregister_script('jquery');
wp_enqueue_script('jquery',get_stylesheet_directory_uri().'/js/jquery.js',array(),null,true);}
add_action('wp_enqueue_scripts','iranthemes_jquery'); ?>

فایل کتابخانه با نام jquery.js در پوشه js قرار دارد که در خط دوم مشخص است.
نکته : به جای لود کتابخانه jquery از پوسته امکان استفاده از آدرس cdn نیز وجود دارد.
نکته : بعد از افزودن کد در فانکشن، کتابخانه جی کوئری که معمولا در header.php فراخوانی شده را غیرفعال کنید.
به پایان آموزش رفع تداخل جی کوئری وردپرس رسیدیم اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه های همین مطلب مطرح کنید.

3.8/5 - (13 امتیاز)
پدرام تبریزی:
مطالب مرتبط