محاسبه هزینه براساس وزن در ووکامرس با افزونه

اگر سایتی با امکان خرید داشته باشید یکی از دغدغه‌های شما برآورد هزینه ارسال است. همان‌طور که میدانید برای ارسال هر نوع محصولی از هر شهری به شهر دیگر با کمک اداره پست و باربری‌ها امکان‌پذیر می‌باشد. از آنجایی که فاکتورهای زیادی در هزینه پست تأثیرگذار است؛ بنابراین انتخاب یک عدد ثابت برای محاسبه آن به عنوان هزینه ارسال در سایت قابل قبول نیست.

یکی از روش‌های مهم محاسبه هزینه ارسال بر اساس وزن است. در این مقاله نیز با معرفی افزونه‌ای به نام woocommerce Weight Based Shipping همراه شما هستیم که می‌توانید با ایجاد قوانینی مختص خودتان هزینه را برای شرایط مختلف به حالت متغیر درآورید. نسخه پولی و رایگان این افزونه به راحتی قابل نصب و فعال‌سازی است و در ادامه می‌توانید نحوه پیکربندی و استفاده از آن آنآرا مطالعه کنید.

محاسبه هزینه براساس وزن با woocommerce Weight Based Shipping

فرقی بین نصب و فعال‌سازی این افزونه با دیگر افزونه‌ها وجود ندارد. کافیست نام افزونه را در مخزن وردپرس جستجو کرده و سپس اقدام به نصب و فعال‌سازی آن کنید. این مراحل را با کمک تصاویر زیر می‌توانید جلو ببرید.

پس از زدن گزینه نصب باید کمی صبر کنید تا گزینه فعال‌سازی برایتان نمایش داده شود.

 

با زدن گزینه فعال‌سازی چند ثانیه‌ای دوباره صبر کنید تا به صفحه افزونه‌های نصب شده هدایت شوید و پیغام سبز رنگ “افزونه با موفقیت فعال‌سازی شد” را ببینید.

پیکربندی محاسبه هزینه براساس وزن

بلافاصله پس از نصب Weight Based Shipping گزینه‌ای در ووکامرس افزوده خواهد شد که برای استفاده از آن باید مراحل نشان داده شده در تصویر را دنبال کنید.

گزینه پیکربندی را در بخش ووکامرس پیدا کنید و از زبانه‌های موجود حمل و نقل را بفشارید. Weight Based Shipping قسمتی است که پس از فعال کردن افزونه اضافه شده و برای پیکربندی و ایجاد قوانین مخصوص هزینه ارسال باید وارد این بخش شوید.

با زدن دکمه Add Shipping Rules صفحه جدیدی نمایش داده خواهد شد که قوانین مربوط به ارسال بار سایت خودتان را می‌توانید به سادگی تعریف کنید.

افزودن قوانین در افزونه محاسبه هزینه بر اساس وزن

اولین قسمتی که می‌بینید Taxable است که مربوط به وجود مالیات می‌باشد. برای فعال یا غیرفعال کردن آن با دو گزینه Yes یا No قابلیت تنظیم دارد. Lable بخشی است که کاربران نمی‌بینند و برای نام‌گذاری قوانین ایجاد شده است که حتماً باید منطقی و قابل فهم انتخاب شود. پر کردن گزینه Title نیز ضروری است چراکه کاربر با مشاهده متن نوشته شده این قسمت در سبد خرید متوجه فرایند هزینه‌ها خواهد شد. برای مثال می‌توانید “هزینه ارسال” بنویسید.

Destination اولین بخش تعریف قوانین است که باید از بین 3 گزینه موجود یکی را انتخاب کنید.

  • با فعال کردن گزینه All Allowed برای تمامی شهرها قوانین نوشته شده را به طور یکسان محاسبه خواهد کرد.
  • با Specific می‌توانید قوانین خاص‌تری را برای یک شهر انتخاب کنید.
  • گاهی امکان دارد قوانین یکسانی برای تمامی شهرها به جز چند مورد بخواهید داشته باشید که می‌توانید با فعال‌سازی گزینه All Except Specific چند مورد متفاوت را از مابقی جدا کنید و برای آنها نیز قوانین اختصاصی‌تر بنویسید.

 

حال زمان آن رسیده که بازه وزن و هزینه متناسب با آنها را وارد کنید. برای مثال در above صفر و در below 5 گرم می‌توان نوشت که به معنی اجرای قانون برای 0 الی 5 گرم است. تنها موضوع باقیمانده تنظیم هزینه برای محاسبه این بازه می‌باشد.

برای سادگی کار می‌توانید در بخش Base Cost یک مبلغ پایه و کلی انتخاب کنید. نکته قابل توجه تنظیمات اولیه مربوط به ووکامرس است. درصورتی‌که واحد وزن گرم و واحد محاسبات هزینه به تومان باشد باید متناسب با آن این قسمت‌ها را پر کنید.

پس از تنظیم موارد اشاره شده باید تا انتهای صفحه آمده و دکمه Close و Save Change را بزنید.

خب امیدوارم تنظیم ووکامرس برای قیمت براساس وزن کالا برای شما مفید بوده باشه و از این آموزش لذت برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
پدرام تبریزی:
مطالب مرتبط