بهینه سازی و سئو قالب وردپرس

برای بهبود سئو قالب وردپرس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

از مهم ترین منابع ایجاد ترافیک و بازدیدکننده برای سایت میتوان به بهینه سازی یا سئو سایت برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل اشاره کرد، در هنگام طراحی قالب وردپرس میتوان با رعایت برخی تکنیکهای بهینه سازی و سئو قالب وردپرس سایتی استاندارد راه اندازی کرد. در این مطلب از ایران تمز به معرفی چندین نکته کلیدی که باید در هنگام طراحی و کدنویسی پوسته وردپرس رعایت شوند اشاره میکنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

بهینه سازی و سئو قالب وردپرس

برخی از عواملی که در هنگام سئو سایت وردپرسی باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  • کدنویسی استاندارد و بهینه
  • افزایش سرعت بارگذاری پوسته و سایت
  • رعایت استانداردهای کدنویسی html5 و css3
  • نصب و تنظیم افزونه های سئو وردپرس
  • ایجاد نقشه سایت دقیق و حرفه ای
  • استفاده از فونت و آیکونهای مناسب در طراحی قالب وردپرس
  • طراحی و استفاده از تصاویر اختصاصی در نگارش مقاله و مطالب سایت
  • گرفتن بک لینک خارجی با کیفیت از انجمن و سایتهایی با موضوع مرتبط
  • آنالیز و بررسی رقبا برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب
  • ایجاد لینک داخلی بین مطالب و دسته های موضوعی سایت
  • تولید محتوای حرفه ای با نوشتن مطالب سئو شده با رعایت قواعد نگارشی وب
  • ثبت سایت و نقشه های xml آن در گوگل سرچ کنسول Search Console (وبمستر تولز سابق)
  • ساخت برگه معرفی و اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی
  • طراحی قالب مناسب برای دسته بندی سایت با امکان نمایش عنوان و توضیحات هر دسته
  • طراحی روان صفحات برای جلوگیری از سردرگمی بازدیدکننده ها
  • استفاده از فونت وب و تایپوگرافی استاندارد و چشم نواز
  • و …

به طور خلاصه به توضیح برخی از نکات ارائه شده سئو قالب وردپرس که باید در هنگام کدنویسی و طراحی قالب وردپرس آنها را رعایت کرد میپردازیم.

کدنویسی html و css استاندارد و معتبر در اصطلاح ولید

کنسرسیوم جهانی وب w3c قوانینی را برای کدنویسی صفحات وب تعیین کرده که با رعایت آنها میتوان خطاهای موجود در کدهای سایت را رفع و در اصطلاح کدنویسی Html5 و css3 پوسته وردپرس را ولید و معتبر کرد. امروزه معتبر بودن کدهای سایت به عنوان یکی از نکته های مهم سئو مورد قبول تقریبا تمامی وبمستران قرار گرفته است. از اینرو میتوان با رعایت اصول کدنویسی html در هنگام تبدیل psd به قالب وردپرس باعث ولید شدن سایت در w3c شد.

بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری قالب وردپرس

بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری قالب وردپرس

در مرحله کدنویسی پوسته با استفاده از تکنیک هایی مانند استفاده از فونت ایکون بجای تصویر، اسپریت کردن تصاویر کوچک، لود فایلهای js جاوا و css استایل در فوتر و … میتوان سرعت بارگذاری یا لود قالب وردپرس را افزایش داد. بعد از پیاده سازی پوسته با نصب و تنظیم افزونه های فشرده سازی مانند کش W3 Total Cache و فعال کردن Gzip جی زیپ در سرور میتوان سرعت کلی بارگذاری سایت را بالا برد. برای اطلاع از بهینه بودن سرعت وبسایت میتوانید در سایتهای مرجعی مانند gtmetrix.com آدرس سایت را وارد کرده و به بررسی پارامترهای PageSpeed Score و YSlow Score بپردازید.

استفاده از تگهای استاندارد Html5 در سئو قالب وردپرس

در html5 تگهایی اضافه شده تا با استفاده صحیح از آنها بتوانیم محتوای اصلی و فرعی سایت را به شکل صحیح در اختیار گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار دهیم. تگهایی مانند: header ،footer ،section ،aside ،article ،main ،nav و … که هر یک بخشی از سایت را به شکلی دقیق برای موتورهای جستجو مشخص میکند. در تصویر زیر ساختار ساده استفاده از تگهای استاندارد Html5 در سئو قالب وردپرس نمایش داده شده است.

استفاده از تگهای استاندارد Html5 در سئو قالب وردپرس

بهینه سازی سایت وردپرسی را چه موقع و از کجا شروع کنم ؟

بهترین زمان برای سئو وردپرس بلافاصله بعد از نصب وردپرس بروی هاست است!
اگر میخواهید سایتی کاملا بهینه و سازگار با الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو داشته باشید باید بلافاصله پس از نصب و راه اندازی وردپرس عملیات بهینه سازی وردپرس و سایت را شروع کنید. پیش از این در مقاله ای با عنوان آموزش سئو وردپرس به شکل گام به گام به طور کامل تنظیمات سئو و افزونه های مورد نیاز را آموزش داده ام که پیشنهاد میکنم حتما حتما آنرا مطالعه و در سایت تان اجرا کنید.

سفارش بهینه سازی و سئو قالب وردپرس

همینطور که میدانید عوامل زیادی در سئو و بهینه سازی قالب وردپرس و سایت تاثیر دارند که میتوانید با رعایت آنها رتبه خوبی در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو گرفت، اگر قصد سفارش سئو سایت وردپرسی تان را دارید میتوانید از طریق پلهای ارتباطی موجود (فرم تماس و ارسال سفارش، پیام رسان تلگرام، تماس تلفنی و …) با گروه ایران تمز تماس بگیرید.

4.9/5 - (11 امتیاز)
بازدیدکنندگانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند
دیدگاهی بنویسید
6

  1. حسین
    11 تیر 1397 ساعت 22:22

    سلام من یک سایت وردپرسی دارم میخوام با کلمات کلیدی :باربری اردبیل,لیست باربری های اردبیل در اول صفحه گوگل باشم. هزینه سئو با کلمات بالا چقدر است ? آیا زحمت این کار را متقبل می کنید. ممنون میشم .

    • رضا کیانوش
      13 تیر 1397 ساعت 08:16

      سلام وقت بخیر، از طریق فرم ثبت سفارش یا تماس باما درخواست تون رو ارسال کنید تا بررسی کنیم. با تشکر

  2. ماکان
    5 خرداد 1397 ساعت 00:57

    با سلام و احترام یه سئوال داشتم که خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. این پنجره ای که در سمت چپ همین صفحه و بقیه صفحات سایت هست و با اسکرول کردن بالا و پایین میاد مربوط به چه افزونه ای میشه و از کجا باید دانلود کرد. ممنون میشم که جواب رو به ایمیلم ارسال بفرمایید. با تشکر

  3. خدمت گستر
    8 آبان 1396 ساعت 23:14

    سلام قالب هایی که از شما خریده ایم آیا نیاز به سئو دارند یا به صورت پیش فرض سئو شده اند ؟

    • رضا کیانوش
      9 آبان 1396 ساعت 13:11

      سلام ، بخشی از سئو وردپرس که مربوط به قالب وردپرس هست کاملا رعایت شده و قالبهایی که ما طراحی میکنیم از نظر کدنویسی و سرعت بارگذاری کاملا بهینه هستن اما سایر گزینه های سئو مثل تولید محتوای اصولی و استاندارد و ده ها مورد دیگه رو باید در سایت تون رعایت کنید.