کد کوتاه پخش موسیقی و فیلم در وردپرس | پلیر صوت و ویدیو بدون افزونه

برای ایجاد پلیر موسیقی و فیلم در سایتهای وردپرسی میتون الاوه بر افزونه از کدهای کوتاه خود وردپرس استفاده کرد. در این مطلب از ایران تمز به معرفی و آموزش استفاده از کد کوتاه پخش موسیقی و فیلم در وردپرس میپردازیم تا بتوانید انواع لیست پخش صوتی و تصویری را براحتی با آن ایجاد کنید، پس تا انتها همراه ما باشید.

کد کوتاه پخش موسیقی و فیلم در وردپرس

کد کوتاه پخش موسیقی و فیلم در وردپرس

برای استفاده از شورت کدهای صوت و فیلم باید وردپرس تان را به آخرین نسخه بروز کنید زیرا این کدهای کوتاه در نسخه های قدیمی تر از 4 بدرستی کار نمیکنند. پس از آپدیت وردپرس ابتدا باید فایلهای صوتی و تصویری را آپلود نماییم. برای اینکار هم میتوانیم از بخش افزودن پرونده چند رسانه ای در ویرایشگر دیداری وردپرس و هم از بخش کتابخانه رسانه وردپرس در منو پیشخوان اقدام به بارگذاری فایلهای موسیقی و ویدیو کنیم. اگر میخواهید یک فایل صوتی یا ویدیویی در نوشته یا برگه نمایش دهید از بخش افزودن پرونده چند رسانه ای آنرا انتخاب و بر روی گزینه افزودن به نوشته کلیک میکنیم تا به صورت خودکار به مطلب افزوده شود. همچنین میتوان از کد میانبر audio برای صدا و video برای فیلم ها استفاده کرد. در تصویر زیر کد کوتاه پخش صدا و پیش نمایش پلیر وردپرس را مشاهده میکنید.

کد کوتاه پخش موسیقی و فیلم در وردپرس | پلیر صوت و ویدیو بدون افزونه

کد کوتاه ایجاد لیست پخش موسیقی در وردپرس

یکی از قابلیتهای جالب و کاربردی وردپرس امکان اجاد لیست پخش موسیقی میباشد که میتوان در طراحی قالب وردپرس موسیقی برای بخش آلبوم های موسیقی از آن استفاده کرد. برای ایجاد لیست پخش صدا مطابق تصویر زیر اقدام کنید.

کد کوتاه ایجاد لیست پخش موسیقی در وردپرس

پس از بارگذاری فایلهای صوتی در کتابخانه چند رسانه ای وردپرس از منوی سمت راست گزینه ساختن فهرست پخش صوتی را انتخاب کرده سپس قطعات موسیقی که میخواهیم در لیست پلیر باشند را انخاب میکنیم. در این مرحله میتوانیم با استفاده از بخش جزئیات پیوست نام قطعه صوتی، نام خواننده، آلبوم، توضیحات و … را تغییر دهیم (اینکار را میتوان توسط پلیرهای صدا مانند jet audio از بخش ویرایش تگ نیز انجام داد). سپس بر روی گزینه ایجاد فهرست پخش تازه کلیک میکنیم تا پلیرمان ایجاد شود. با کلیک بر روی هر آهنگ پلیر آنرا انتخاب و پخش میکند. پس از انتشار مطلب دمو یا پیشنمایش پخش کننده آلبوم موسیقی شبیه تصویر زیر میباشد.

کد کوتاه ایجاد لیست پخش موسیقی در وردپرس

کد کوتاه پخش موسیقی و فیلم در وردپرس

الاوه بر روشهای بالا میتوان با استفاده از کدهای کوتاه زیر لیست پخش موسیقی یا فیلم را نیز ایجاد کرد.

// پخش یک قطعه موسیقی
[ audio mp3="lohrasbi.mp3" ][/ audio ]
// ایجاد لیست پخش با ای دی هر قطعه موسیقی
[ playlist ids="979,981,983,985,976,978" ]
// پخش ویدیو
[ video src="video-source.mp4" ]

با دادن آدرس فایل صوتی یا تصویری به کدهای کوتاه audio و video میتوان آنرا در نوشته یا برگه وردپرس نمایش داد.
برای ایجاد لیست پخش باید شناسه id هر فایل صوتی را در کد کوتاه playlist قرار داد.

4.4/5 - (7 امتیاز)
بازدیدکنندگانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند
دیدگاهی بنویسید
15

  1. رسول
    25 آذر 1398 ساعت 20:22

    سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم راجب این موضوع :
    بنده قصد دارم مطالبی که منتشر می کنم را براش پادکست صوتی هم ضبط کنم و در سایت وردپرسیم قرار بدهم اما مهم ترین مشکلی که اینجا وجود داره و من برام سوال شده که باید حتما آهنگ و پادکستی که قصد داری آنلاین شروع به خواندن کنه و کاربر مثلا پارکست های صوتی را بشنوه حتما باید داخل خود فضای هاست وردپرسیم دانلو کنم تا امکان داشته باشه؟
    اگر اینطور باشه و نتونم از یک هاست دانلود استفاده کنم که فضای هاست اصلی خیلی زود پر میشه
    ممنون میشم لطفا زودتر جواب بدین.

    • پدرام تبریزی
      29 آذر 1398 ساعت 11:41

      سلام وقت بخیر
      می توانید از هاست دانلود استفاده کنید و لینک آن را تولید و قرار دهید تا فضا و پهنای باند هاستتان محفوظ بماند مشکلی ندارد.

  2. مهری
    25 مرداد 1398 ساعت 16:06

    ممنون بابت مطلب مفیدتون
    یه سوال دارم اینکه اگر من یه فایل صوتی که دارای مثلا 5 بخش هست رو با متنهایی (به صورت لینک یا دکمه) در صفحه وردپرس که با کلیک روی اینها پلیر پرش کنه روی بخش مورد نظر چکار باید کرد؟

    • رضا کیانوش
      25 مرداد 1398 ساعت 23:31

      سلام وقت بخیر، برای چنین کاری راحت ترین روشی که میتونید استفاده کنید اینه که فایل رو به قسمتهای دلخواه تقسیم کنید و از البوم پلیر استفاده کنید. اما برای اینکه یک فایل رو بشه به بخش های مختلف پرش کرد نیاز به برنامه نویسی داره.

  3. غضنفری
    8 مرداد 1398 ساعت 19:58

    آموزش خوبی بود

  4. musicirani
    18 اسفند 1397 ساعت 18:41

    سلام و درود یک سوال میشه بجای id از url استفاده کرد؟ کد خاصی داره برای لیست پخش از رو url با تشکر

    • رضا کیانوش
      19 اسفند 1397 ساعت 06:27

      سلام پلیرهایی که با ادرس فایل موسیقی ساخته میشن توسط کدنویسی ایجاد میشن. در حال طراحی قالب وردپرس دانلود آهنگ هستیم که بزودی معرفی میکنیم و امکانات بسیار کاملی داره که میتونید بعدا ازش استفاده کنید.

  5. وحید
    15 آبان 1397 ساعت 10:31

    باسلام و احترام
    یک سوال از شما داشتم می خواستم بدون اگر ظاهر همین پخش کننده پیش فرض وردپرس خراب هست از کجا باید رفعش کرد برای من دکمه هاش لودنمیشه به جای آنها مربع تو خالی هست
    با تشکر

    • رضا کیانوش
      15 آبان 1397 ساعت 14:07

      سلام وقت بخیر مشکلی که براتون بوجود اومده میتونه دلایل مختلفی داشته باشه اما احتمالا مشکل از قالب وردپرس تون باشه. با یک قالب دیگه تست کنید اگر مشکل رفع نشد تمام افزونه ها رو غیرفعال کنید و دوباره بررسی کنید. اگر مشکل وجود داشت وردپرس تون رو یک بار به صورت دستی بروزرسانی کنید. موفق باشید

  6. رضا
    1 فروردین 1397 ساعت 02:52

    سلام ممنون از مطلب آموزش خوبتون من یه مشکلی دارم وقتی میخوام فایل صوتی تو مطلبم بذارم نوار سیاه رنگ پخش میاد ولی بعد انتشار تو سایت فقط کد نمایش داده میشه
    چون سایت من فایل کابران ویژه داره از کد [ vip-members ] استفاده میکنم هر وقت این کد میذارم این مشکل دارم فایل صوتی نمیاد ولی اگر حذف میکنم درست میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • رضا کیانوش
      1 فروردین 1397 ساعت 11:18

      سلام وقت بخیر، خوشحالم مورد پسندتون بوده. اینطور که مشخصه مشکل از افزونه عضویت ویژه سایت تون هست. پیشنهاد میکنم از افزونه restrict content pro برای بخش عضویت ویژه استفاده کنید.

      • رضا
        1 فروردین 1397 ساعت 20:30

        ممنون از پاسختون راه دیگه نیست؟ چون نمیتونم افزونه حذف کنم کلی کاربر توش هست

        • رضا کیانوش
          2 فروردین 1397 ساعت 09:47

          با طراح افزونه تماس بگیرید، اگر افزونه عضویت vip وردپرس که استفاده میکنید در مخزن افزونه های وردپرس وجود داره میتونید در سایت اصلی وردپرس عضو بشید و از طریق بخش پشتیبانی افزونه، تیکت ارسال کنید.

        • پوریا
          11 تیر 1398 ساعت 14:09

          سلام و خسته نباشید ایا میشه ویژگی برا پلیر تعریف کرد ک پادکست روش بری خودکار پخش بشه

          • رضا کیانوش
            12 تیر 1398 ساعت 12:32

            سلام وقت بخیر، در حالت عادی چنین قابلیتی وجود نداره اما با استفاده از جاوا اسکریپت میشه چنین قابلیتی رو برای پلیر ایجاد کرد.