جلسه 19: مدیریت کاربران وردپرس

اگر قابلیت عضویت در سایت وردپرسی تان فعال است با مدیریت کاربران وردپرس permissions میتوانید دسترسی به بخشهای مختلف سایت را برای کاربران عضو شده محدود کنید. نقش پیشفرض کاربر تازه در وردپرس بر روی مشترک قرار دارد که ساده ترین سطح دسترسی است، مدیریت کاربران با تعریف نقش کاربری که به آن WordPress User Role میگویند امکان پذیر است. در ادامه ی این آموزش وردپرس به معرفی نقش های کاربری و نحوه ایجاد سطح دسترسی جدید میپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

مدیریت نقش کاربری پیشفرض در وردپرس

وردپرس به طور پیشفرض دارای 5 نقش کاربری است. برای تنظیم نقش کاربری از بخش تنظیمات گزینه همگانی را انتخاب میکنیم سپس گزینه عضویت را فعال میکنیم تا کاربران امکان ثبت نام در سایت را داشته باشند. در زیر بخش عضویت گزینه ای با نام نقش پیش فرض کاربر تازه وجود دارد که نشان دهنده سطح دسترسی کاربرانی است که تازه در سایت عضو میشوند. همینطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید نقش پیشفرض کاربر تازه در وردپرس بر روی مشترک تنظیم شده است. این سطح دسترسی تنها امکان مشاهده سایت را دارد و هیچگونه دسترسی به بخش مدیریتی وردپرس همان پیشخوان ندارد. نقشهای مدیریت کاربران وردپرس عبارتند از:

  1. مشترک : فقط می تواند مشخصات خود را مدیریت کند.
  2. مشارکت کننده : امکان نوشتن و مدیریت پست جدید را دارد اما نمیتواند مطلب را منتشر کند.
  3. نویسنده : امکان نوشتن و انتشار مطلب را دارد.
  4. ویرایشگر : نوشته های کاربران را مدیریت و منتشر میکند.
  5. مدیر کل : به تمام ویژگی های مدیریتی وردپرس دسترسی دارد.

هر کدام از نقشهای پیشفرض دارای سطح دسترسی permissions خاصی برای مدیریت وردپرس هستند. افزونه هایی مانند ووکامرس، ایزی دیجیتال دانلود edd و سئو یواست و … هر کدام چندین نقش کاربری دارند که برای مدیریت خود افزونه ها کاربرد دارد. تمامی نقشهای ایجاد شده در وردپرس در بخش نقش پیش فرض کاربر تازه قابل مشاهده است پس اگر بجز سطح دسترسی پیشفرض، نقشهای بیشتری مشاهده کردید تعجب نکنید!

تنظیمات نقش کاربری وردپرس

امکان تغییر نقش و سطح دسترسی کاربران پس از عضویت نیز وجود دارد. برای اینکار در پیشخوان وردپرس از منوی کاربران گزینه همه کاربران را انتخاب میکنیم. اکنون لیست کاربران عضو شده به همراه اطلاعاتی مانند نام کاربری، ایمیل، نقش هر کاربر و … نمایش داده میشود. همانند تصویر بالا با فعال کردن تیک کنار نام کاربری و انتخاب نقش دلخواه از لیست تغییر نقش به … و کلیک بر روی گزینه تغییر دادن میتوان نقش کاربر را تغییر داد. همینطور که در تصویر مشاهده میکنید چندین نقش جدید بجز نقشهای پیشفرض وردپرس در لیست اضافه شده اند که مربوط به افزونه های سئو وردپرس Yoast و فروش محصولات دانلودی easy digital downloads هستند که هر کدام دسترسی های متفاوتی را در اختیار کاربر قرار میدهند.

اینفوگرافی جدول نقش کاربری وردپرس

در تصویر اینفوگرافی زیر جدول نقش کاربری و میزان دسترسی هر نقش به بخشهای مدیریتی وردپرس نمایش داده شده است. در تصویر بالا به طور کامل میزان دسترسی هر نقش کاربری نمایش داده شده است. برای کسب اسلاعات بیشتر درباره نقشهای وردپرس صفحه Roles and Capabilities در سایت اصلی وردپرس را مطالعه کنید. جهت تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس میتوان از افزونه های ایجاد و ویرایش نقش کاربری استفاده کرد.

4.2/5 - (34 امتیاز)
پدرام تبریزی:
مطالب مرتبط