4 افزونه کاربردی برای بازسازی تصویر شاخص وردپرس

یکی از اقداماتی که پس از تغییر قالب وردپرس باید انجام دهید بازسازی تصویر شاخص وردپرس است.
منظور از بازسازی، تغییر اندازه و ابعاد تصاویر شاخص مطابق با ابعاد تعریف شده در پوسته جدید است، برای اینکار چندین افزونه کاربردی وجود دارد که براحتی تصاویر شاخص قبلی را برای استفاده در قالب جدید تغییر اندازه میدهند. در این مقاله از ایران تمز به معرفی 4 افزونه کاربردی برای بازسازی تصویر شاخص وردپرس میپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

افزونه بازسازی تصویر شاخص وردپرس

افزونه بازسازی تصویر شاخص وردپرس Regenerate Thumbnails

بهترین افزونه تغییر ابعاد و بازسازی تصاویر شاخص Regenerate Thumbnails نام دارد.

این افزونه با دارا بودن بیش از یک میلیون نصب فعال محبوبترین افزونه تغییر ابعاد تصاویر شاخص وردپرس است.

افزونه بازسازی تصویر شاخص وردپرس Regenerate Thumbnails

برخی از ویژگی های آن عبارتند از:

  • تغییر ابعاد تصاویر شاخص تنها با یک کلیک
  • امکان بازسازی تصاویر شاخص به صورت تکی از بخش رسانه وردپرس
  • کاربر آسان و راحت
  • سازگاری با وردپرس فارسی
  • و …

پس از نصب و فعال سازی افزونه گزینه ای با نام Regenerate Thumbnails در بخش ابزارها از پیشخوان وردپرس اضافه میشود که با مراجعه به آن با صفحه مربوط به بازسازی و ساخت ابعاد جدید برای تصاویر شاخص روبرو خواهید شد. در این برگه امکان ساخت ابعاد جدید برای تمام تصاویر یا تنها تصاویری که به عنوان شاخص انتخاب شده اند وجود دارد. پس از انتخاب حالت دلخواه، با کلیک بر روی دکمه بازسازی تصاویر بند انگشتی Regenerate Thumbnails صبر میکنیم تا نوار پیشرفت به انتها برسد و پیام اتمام ساخت تصاویر شاخص جدید نمایش داده شود. دقت کنید صفحه تنظیمات تا رسیدن نوار پیشرفت به انتهای خود باز باشد تا افزونه بدرستی کار کند.

برای دانلود افزونه به برگه آن در مخزن افزونه های وردپرس به آدرس Regenerate Thumbnails مراجعه کنید.

افزونه تصویر شاخص وردپرس Force Regenerate Thumbnails

این افزونه دومین افزونه محبوب برای بازسازی تصویر شاخص وردپرس است.

از نظر عملکرد هیچگونه تفاوتی با افزونه Regenerate Thumbnails ندارد و دقیقا مشابه آن عمل میکند، کار کردن با آن بسیار ساده است. پس از نصب و فعال سازی افزونه با مراجعه به بخش ابزارها و انتخاب گزینه بازسازی سریع تصاویر شاخص Force Regenerate Thumbnails میتوانید تمام تصاویر شاخص را از نو ایجاد کنید. برای دانلود افزونه به برگه آن در مخزن افزونه های وردپرس به آدرس Force Regenerate Thumbnails مراجعه کنید.

افزونه Auto Post Thumbnail انتخاب اولین تصویر مطلب به عنوان تصویر شاخص وردپرس

این افزونه برای انتحاب خودکار تصویر شاخص کاربرد دارد.

اگر قالب وردپرس قبلی سایت تان از تصاویر شاخص پشتیبانی نمیکرد و شما هم هیچ تصویری را در باکس تصویر شاخص قرار نمیدادید اما اکنون پوسته وردپرس جدیدی نصب کرده اید که در مکانهای زیادی از تصویر شاخص پشتیبانی میکند. قطعا ویرایش تک تک مطالب برای تنظیم تصویر شاخص زمان بر خواهد بود اینجاست که با کمک افزونه Auto Post Thumbnail اولین تصویر موجود در هر نوشته را به عنوان تصویر شاخص انتخاب میکنیم.

برای انتخاب اولین عکس پست به عنوان تصویر شاخص تنها کافیست افزونه را نصب و فعال کنید. برای دانلود افزونه به برگه آن در مخزن افزونه های وردپرس به آدرس Auto Post Thumbnail مراجعه کنید.

افزونه ساخت خودکار تصویر شاخص وردپرس AJAX Thumbnail Rebuild

از نظر من بهترین افزونه ساخت تصویر شاخص وردپرس این پلاگین میباشد.

افزونه هایی که تا به اینجا معرفی کردیم همگی، تمام تصاویر شاخص موجود در سایت را بازسازی میکردند که اینکار زمان زیادی میبرد. حال فرض کنید در حال طراحی قالب وردپرس هستید و پوسته را به سایت مشتری منتقل کرده اید که متوجه میشوید باید ابعاد یکی از تصاویر شاخص تغییر کند. در این صورت نیازی نیست تمام تصاویر شاخص معرفی شده را بازسازی کنید زیرا با استفاده از این افزونه میتوانید ابعاد دلخواه را انتخاب و تنها آنرا بازسازی کنید.

افزونه ساخت خودکار تصویر شاخص وردپرس AJAX Thumbnail Rebuild

برای دانلود افزونه به برگه آن در مخزن افزونه های وردپرس به آدرس AJAX Thumbnail Rebuild مراجعه کنید.

به پایان مقاله معرفی 4 افزونه کاربردی برای بازسازی تصویر شاخص وردپرس رسیدیم چنانچه سوالی دارید در بخش دیدگاه های همین مطلب مطرح کنید. همچنین برای دوره های آموزش وردپرس و آموزش ساخت سایت می توانید رایگان شرکت نمایید و از آموزش ها استفاده کنید.

4/5 - (4 امتیاز)
بازدیدکنندگانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند
دیدگاهی بنویسید
2

  1. رَوِش دات نِت
    18 فروردین 1399 ساعت 14:14

    افزونه آخر خیلی خوب بود ممنون

  2. سارا
    14 فروردین 1399 ساعت 22:57

    عالیییی ممنون