افزونه و کد مطالب تصادفی وردپرس با عکس شاخص و استایل زیبا Random Posts

یکی از بخشهایی که در طراحی قالب وردپرس استفاده میشود امکان نمایش مطالب تصادفی وردپرس است. مطالب اتفاقی random post وردپرس را میتوان توسط کد یا پلاگین در سایت نمایش داد، در این مطلب در ادامه ی آموزش وردپرس از ایران تمز به معرفی و آموزش استفاده از افزونه و کد مطالب تصادفی وردپرس با عکس شاخص و استایل زیبا میپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

افزونه و کد مطالب تصادفی وردپرس با عکس شاخص و استایل زیبا

افزونه نمایش مطالب تصادفی وردپرس

بهترین افزونه برای نمایش مطالب رندوم سایت پلاگین Advanced Random Posts Widget میباشد. برخی از ویژگی ها افزونه عبارتند از:

  1. امکان انتخاب لینک برای عنوان پست ها
  2. امکان نمایش عکس تصویر شاخص در ابعاد و اندازه مختلف با قابلیت تعیین محل نمایش
  3. امکان نمایش خلاصه نوشته با قابلیت تنظیم تعداد کاراکتر قابل نمایش
  4. قابلیت نمایش مطالب تصادفی دسته بندی وردپرس
  5. قابلیت نمایش پستهای تصادفی دارای برچسب خاص
  6. امکان نمایش نوشته تصادفی از تاکسنومی یا رده بندی (دسته بندی) سفارشی
  7. قابلیت نمایش تاریخ انتشار مطلب
  8. امکان نمایش تاریخ آخرین بروزرسانی نوشته
  9. پشتیبانی از پست تایپ سفارشی برای نمایش پست اتفاقی پست تایپ دلخواه
  10. قابلیت تنظیم کد html قبل یا بعد از نمایش لیست نوشته های رندوم
  11. پشتیبانی از ابزارک و کد کوتاه shortcode برای نمایش نوشته های رندوم در قالب وردپرس
  12. انجام و تنظیمات تاریخ انتشار
  13. و …

آموزش نصب و تنظیم افزونه نمایش مطالب تصادفی وردپرس

آموزش نصب و تنظیم افزونه نمایش مطالب تصادفی وردپرس

پس از نصب و فعال سازی پلاگین در صورتیکه پوسته وردپرس تان از ابزارک پشتیبانی کند با مراجعه به بخش ابزارکهای سایت میتوانید ویجت افزونه آنرا مشاهده کنید. با انتخاب ویجت و فعال کردن آن لیستی از تنظیمات مطابق تصویر بالا در دسترس قرار میگیرند که میتوانید انواع شخصی سازی ها را انجام دهید و در نهایت با ذخیره ویجت، پستهای رندوم را در سایت نمایش دهید. اگر پوسته سایت تان از ابزارک پشتیبانی نمیکند میتوانید از کد میابنر پلاگین استفاده کنید، به شورت کد زیر توجه کنید.

[ arpw limit=”10″ thumbnail=”true” cat=”10″ ]

در کد کوتاه بالا برای عدم نمایش نتیجه، بین علامت های [ ] و دستور فاصله قرار داده ایم. مقدار limit تعداد پستهای قابل نمایش، thumbnail وجود عکس شاخص و cat دسته بندی که میخواهیم مطالب تصادفی آنرا نمایش دهیم را مشخص میکنند. برای دسترسی به لیست کامل دستوراتی که میتوانید در شورتکد استفاده کنید به برگه توضیحات افزونه در مخزن وردپرس به آدرس Advanced Random Posts Widget مراجعه کنید.

افزونه Random Posts Widget برای نمایش تصادفی

با استفاده از افزونه Random Posts Widget میتوانید پست های تصادفی در وردپرس ایجاد کنید و در ستون کناری سایت یا هر مکانی که ابزارک ها در سایت شما تعریف شده است به کاربران نمایش دهید این افزونه نیاز به دانش کدنویسی ندارد و عملیات آن به سادگی قابل انجام میباشد.

نمایش پست ها با افزونه دیگر

تنظیمات و راه اندازی این افزونه بسیار راحت است شما فقط کافیست بعد از نصب این افزونه وارد بخش ابزارک های وردپرس شوید و بخش رندوم پست میتوانید اضافه کنید. با افزودن این افزونه به هر کجای ابزارک ها میتوانید آن را نمایش دهید.

دقت نکنید برای استفاده از این افزونه نیاز ضروری است که قالب وردپرسی شما از ابزارک ها پشتیبانی کند و بخش نمایش آن بستگی به قالب شما دارد که در کجا نمایش میدهد.

کوئری یا کد نمایش مطالب تصادفی وردپرس

اگر میخواهید از کد جهت نمایش پستهای رندوم وردپرس با عکس تصویر شاخص استفاده کنید، کدهای زیر را در محل مورد نظر از قالب وردپرس کپی کنید. برای اینکه استایل و ظاهر زیبایی به بلوک نمایش نوشته اتفاقی بدهید دستورات css مورد نیاز را از اینجا دانلود کنید و آنهارا نیز در فایل style.css پوسته کپی کنید.

<aside class="widgets_list iranthemes_com"><h4 class="side_titr">مطالب تصادفی</h4>
<div class="clear"></div><div class="side_boxs">
<ul><?php $randoms= new WP_Query(array(
'post_type'=>'post','post_status'=>'publish','order'=>'DESC','orderby'=>'rand',
'posts_per_page'=>'10'));
if($randoms->have_posts()) : while($randoms->have_posts()) : $randoms->the_post();?>
<li><a href="<?php the_permalink(); ?>"> <?php the_post_thumbnail('small'); ?>
<?php the_title(); ?></a><div class="clear"></div></li>
<?php endwhile; endif; wp_reset_query(); ?>
</ul><div class="clear"></div></div></aside>

با تغییر مقدار posts_per_page تعداد مطالب قابل نمایش را مدیریت کنید. جهت آشنایی بیشتر با متغییرهایی که در query استفاده شده پیش از این مطلبی با عنوان کوئری پرکاربرد مطالب وردپرس منتشر کرده ایم که میتوانید آنرا نیز مطالعه کنید. در طراحی پوسته وردپرس معمولا بلوکی را برای نمایش نوشته های جدید سایت در نظر میگیرند از آنجا که ما در ایران تمز تصمیم را بر آموزش جامع و کامل وردپرس داریم پیش از این در مطلبی با عنوان نمایش جدیدترین مطالب وردپرس افزونه و کدهای لازم را معرفی کرده ایم که میتوانید از آنها در پوسته تان استفاده کنید.

4.4/5 - (7 امتیاز)
بازدیدکنندگانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند
دیدگاهی بنویسید
2

  1. علیرضا
    19 اردیبهشت 1397 ساعت 09:46

    سلام در مورد نمایش تصادفی ، یه سوال دارم. من یه قالب html دارم اگه سه تا div توی صفحه سایتم داشته باشم که به این صورت نمایش داده میشه : 1 2 3 باید از چه کدی استفاده کنم که با هر بار رفرش صفحه، جای این div ها به صورت تصادفی تغییر کنه؛ مثلأ بشه : 2 3 1 ممنون از پاسخ تون

    • رضا کیانوش
      19 اردیبهشت 1397 ساعت 13:31

      سلام وقت بخیر توی صفحه html باید از جاوا استفاده کنید.. این مقاله برای نمایش مطالب وردپرس هست و ویژگی که میخایین رو نمیتونید باهاش پیاده سازی کنید.