فعال کردن ssl وردپرس و سبز شدن https سایت با افزونه Really Simple SSL

یکی از راه های افزایش امنیت سایتهای وردپرسی نصب و فعال کردن ssl وردپرس است. که بعد از دوره آموزش وردپرس میتوانید از آن استفاده کنید، در حال حاضر امری ضروری برای مدیران سایت می باشد.
اگر بر روی سایتی گواهی اس اس ال راه اندازی شده باشد ایکون قفل کنار آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر به شکل سبز رنگ نمایش داده میشود که به معنی تبدیل پروتکل سایت از http به https و فعال شدن گواهینامه ssl certificate است.

فعال کردن ssl وردپرس و سبز شدن https سایت با افزونه Really Simple SSL

شاید این سوال برایتان بوجود امده باشد که چه نیازی به نصب ssl روی وردپرس و سایت داریم؟

در پاسخ باید گفت مدتی است که فعال بودن گواهی ssl به عنوان یکی از نکات سئو شناخته شده و باعث افزایش اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت میشود. طبق گفته های گوگل تاثیر ssl certificate در نتایج جستجو کاربران روز به روز پر رنگتر خواهد شد. علاوه بر بحث سئو برای گرفتن نماد دو ستاره باید گواهی اس اس ال با اعتبار حداقل یک ساله بر روی سایت فعال باشد. در این آموزش از ایران تمز به معرفی کامل گواهینامه امنیتی ssl که با شناخته میشود میپردازیم و نحوه فعال کردن ssl وردپرس برای سبز شدن https سایت با افزونه Really Simple SSL را آموزش خواهیم داد پس تا انتها همراه ما باشید.

افزایش امنیت سایت و وردپرس با فعال کردن ssl

گواهینامه ssl چیست و چگونه کار میکند؟

Secure socket Layer يا SSL پروتكلي است كه بوسيله Netscape براي انتقال پرونده هاي خصوصي روي اينترنت بوجود آمده و توسط يك كليد شخصي كار مي كند، تا اطلاعات انتقالي در اينترنت را براي شما پنهان كند. آدرس سايتهايي كه نياز به SSL دارند بايد به صورت https به جاي http باشد. به طوريكه SSL يك ارتباط مطمئن بين يك كاربر و سرور ايجاد مي كند. این پروتکل بوسيله IETF (كه مخفف Internet Engineering Task Force است) به عنوان استاندارد تصويب شده است. گواهی SSL با نوع رمزنگاری خود باعث افزایش امنیت و غیر ممکن کردن حملات به محتوای ارتباطات بین کاربر و سرور شده و حملات Man in the middle را غیرممکن می سازد در نتیجه نصب و فعال بودن ssl بر روی سایت برای افزایش امنیت وردپرس ضروری است.

مزایای راه اندازی گواهی ssl بر روی سایت عباتند از:

  1. افزایش امنیت سایت و وردپرس
  2. سبز شدن ایکون قفل کنار آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر
  3. رفع خطای your connection is not secure
  4. گرفتن نماد دو ستاره نیازمند فعال بودن ssl روی سایت است
  5. افزایش رتبه سئو سایت نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو
  6. افزایش اعتماد کاربران و خریداران به سایت
  7. و …

برخی از انواع گواهینامه های ssl عبارتند از

برای خرید اس اس ال باید اطلاعاتی درباره انواع گواهینامه ها داشته باشید تا بتوانید انتخابی صحیح انجام دهید.

برخی از مدلهای گواهینامه ssl عبارتند از:

  1. گواهینامه SSL استاندارد : تنها برای یک دامنه یا زیردامنه صادر میشود.
  2. گواهی نوع Multi Domain : تمامی دامنه های روی یک سرور را پشتیبانی میکند.
  3. گواهینامه نوع EV : شرکت ها میتوانند نوار سبز رنگ بزرگی در کنار نام دامنه در مرورگر خود داشته باشند.
  4. تایید نام شرکت OV : این گواهینامه به نام شرکت صادر میشود.
  5. نوع SSL Wild CARD * : تمامی ساب دامنه های یک دامنه را پشتیبانی میکند. (مناسب سرویس وبلاگدهی)
  6. نوع SSL Exchange server : تنها برای SSL نرم افزار Exchange Server صادر میشود تا کاربر براحتی آنرا به نرم افزار مذکور متصل و ایمیل های ارسالی را امن و ضد هک نماید.

راه اندازی و فعال کردن ssl وردپرس

پس از تهیه گواهینامه و نصب آن بر روی هاست (معمولا شرکتی که ssl را از آن خریده اید کار نصب اس اس ال بر روی هاست را انجام میدهد) اکنون باید برای نصب و فعال کردن ssl وردپرس اقدام کنید.
برای اینکار از منو تنظیمات در پیشخوان وردپرس به بخش همگانی بروید سپس آدرس سایت را که در بخشهای نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) نمایش داده میشود (مطابق تصویر زیر) به همراه https وارد کنید. با اینکار به وردپرس میفهمانیم که پروتکل سایت از http به https تبدیل شده است.

فعال کردن ssl وردپرس توسط افزونه Really Simple SSL

با مراجعه به سایت میبینید که ایکون قفل کنار ادرس سایت به شکل زرد رنگ نمایش داده میشود و هنوز سبز نیست. به دلیل وجود لینکهای داخلی با ادرس دهی http رنگ قفل به سبز تغییر نمیکند. برای رفع مشکل باید تمام لینکهای سایت را به https تغییر مسیر دهیم اینجاست که افزونه Really Simple SSL وارد کار میشود.

آموزش تنظیمات افزونه Really Simple SSL

با مراجعه به آدرس Really Simple SSL افزونه را دانلود و در سایت تان نصب کنید. سپس با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه ssl وارد تنظیمات افزونه شوید. از تب settings افزونه گزینه های اول تا چهارم را مطابق تصویر زیر تیک بزنید تا فعال شوند سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

آموزش تنظیمات افزونه really simple ssl

این افزونه به صورت خودکار کدهای لازم برای ریدایرکت 301 آدرس مطالب و فایلهای سایت را به htaccess اضافه میکند تا https سبز رنگ شود. پیش از این در مقاله ای با عنوان ریدایرکت 301 وردپرس به معرفی و آموزش استفاده از کدهای htaccess برای ریدایرکت دامنه در حالتهای مختلف پرداخته ایم که میتوانید آنرا نیز مطالعه کنید.
برخی نکاتی که پس از راه اندازی و فعال کردن ssl وردپرس باید رعایت کنید عبارتند از:

  • سایت را همراه با https در گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز) ثبت کنید.
  • فایل robots.txt سایت را ویرایش کرده و آدرس نقشه سایت را همراه با https ثبت کنید.
  • نگران ایندکس های سایت نباشید پس از مدتی (حداکثر 2 ماه) مطالب سایت به همراه https ایندکس میشوند.
  • تاثیر بک لینک های سایت حفظ خواهند شد.

عدم استفاده از https در برخی دامنه ها

شاید بخواهید برخی سایتها که محتوایی از آن در سایت تان قرار میدهید بدون https باشند.
پس از فعال کردن ssl وردپرس توسط افزونه really simple ssl تمام آدرس هایی که با پروتکل http هستند به https تغییر میکنند. در نتیجه اگر از سایتی دیگر که از پروتکل http استفاده میکند عکس یا فایلی را فراخوانی کنید آن آدرس با https بارگذاری خواهد شد و عکس یا فایل لود نمیشود. دلیل این امر فعال کردن گزینه Auto replace mixed content در تنظیمات افزونه است این گزینه باعث تبدیل http به https میشود که در نتیجه ایکون قفل کنار آدرس سایت سبز رنگ خواهد شد. برای رفع این مشکل از کد زیر در فایل فانکشن functions.php پوسته استفاده کنید.

عدم استفاده از https در برخی دامنه ها

نکته : چون ماهم از این افزونه استفاده کردیم همه ادرسها رو به https تغییر میده و در نتیجه کد زیر هم هر دو ادرس با https هست در صورتیکه نباید اینطوری باشه و آدرس دوم با http هست.

<?php function rsssl_exclude_http_url($html){
$html=str_replace("https://iranthemes.com","https://iranthemes.com",$html);
return $html;} add_filter("rsssl_fixer_output","rsssl_exclude_http_url"); ?>

بجای iranthemes.com در خط دو آدرس سایت منبع را وارد کنید.

به پایان آموزش فعال کردن ssl وردپرس رسیدیم اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

4.6/5 - (34 امتیاز)
بازدیدکنندگانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند
دیدگاهی بنویسید
110

  1. مهدی
    16 اسفند 1397 ساعت 11:06

    جناب کیانوش سلام مراحلی که فرمودید انجام دادم به اضافه اینکه کد زیر رو هم در در بخش htaccess کپی کردم.
    code
    اما تمامی صفحات سایت دارای قفل سبزرنگ میشه بجز صفحه اصلی سایت که پس از نمایش 2 ثانیه ای قفل سبز، سریعا قفل سبز رنگ حذف میشه.ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    • رضا کیانوش
      16 اسفند 1397 ساعت 20:22

      سلام وقت بخیر، مشکل میتونه از لود شدن برخی فایلها از سایت دیگه ای که از پروتوکل http استفاده میکنه باشه. بررسی کنید آیا چنین فایلی وجود داره یا نه. همچنین ممکنه خطا به دلیل کش سرور یا افزونه های کش هم باشه.

  2. فرشید
    1 اسفند 1397 ساعت 21:13

    سلام . دوست عزیز من افزونه را نصب کردم آدرس تمام صفحات در ادرس بار سبز شدند ایا نیازی به قسمت تنظیمات افزونه است یا نمیخواد تنظیم کنم . میترسم رو سئو سایت تاثیر بذاره .

    • رضا کیانوش
      1 اسفند 1397 ساعت 21:50

      سلام وقت بخیر، خیر نیازی به تنظیمات خاصی نیست. موفق باشید

  3. داریوش ملاوردی
    28 دی 1397 ساعت 18:08

    با درود و عرض ادب پس از نصب افزونه مسئله SSL مرتبط به بعضی از صفحات حل شد ولی در بعضی از صفحات مثل راهنما قفل SSL نارنجی رنگ هست با توجه به راهنمایی هایی که به دوستان کرده بودید به Inspect Element مراجعه کردم و فایل Http را هم نیز ویرایش کردم ولی متاسفانه هنوز قفل SSL نارنجی نمایش داده می شود! برای رفع این مسئله چه راه حلی پیشنهاد می دهید؟
    با تشکر

    • رضا کیانوش
      28 دی 1397 ساعت 22:05

      سلام وقت بخیر، دلیل سبز نشدن ssl در برخی صفحات لود شدن فایلی به همراه http هست. بررسی کنید در صفحات سایت تون چه فایلی هست که با http لود میشه.

  4. محمد گازری
    7 دی 1397 ساعت 15:25

    با سلام و عرض خسته نباشید من ssl رو فعال کردم و وردپرس هم و همینطور لینک ها و صفحات هم بهینه کردم توی مرورگر های کامپیوتر تمامی صفحات همراه با آیکون سبز هستند اما چرا در موبایل آیکون سبز را نداریم؟

    • رضا کیانوش
      8 دی 1397 ساعت 06:44

      سلام وقت بخیر، برای اطمینان از اینکه ssl در موبایل مشکل داره روی چند موبایل تست کنید اگر همه شون ssl سبز نداشتن با پشتیبانی ssl تماس بگیرید احتمال داره مشکل از نصب ssl روی هاست هم باشه. موفق باشید

      • محمد گازری
        8 دی 1397 ساعت 10:56

        با سلام مجدد خودم ssl رو ساختم و اینکه مشکل از لوگوی موبایل بود که روی http لینک شده بود. باتشکر
        محمدگازری

        • رضا کیانوش
          8 دی 1397 ساعت 22:10

          سلام وقت بخیر، لوگو حالت موبایل در نسخه وب قالب وردپرس تون هم به احتمال خیلی زیاد در دسترس هست یا از طریق استایل یا جی کوئری در نسخه وب مخفی میشه. البته اگر در نسخه وب در دسترس نباشه بله حرف شما درسته. موفق باشید

  5. فایزه
    21 آذر 1397 ساعت 11:25

    سلام من اشتباهی بدون خرید گواهینامه ssl در پیشخوان ادرس هارا به https تغییر دادم الان بالا نمیاد پیشخوانم چیکار کنم

    • رضا کیانوش
      21 آذر 1397 ساعت 11:36

      سلام وقت بخیر، از طریق بخش phpmyadmin دیتابیس وردپرس تون رو انتخاب کنید بعد جدول wp_options (در صورت تغییر پرفیکس پیشفرض وردپرس که wp_ هست جدول options رو پیدا کنید) رو انتخاب کنید و فیلدهای آدرس سایت و آدرس صفحه اصلی با نامهای siteurl و home که معمولا گزینه های اول و دوم هستن رو ویرایش کنید. باید آدرس سایت رو به همراه http وارد کنید. موفق باشید

  6. mojtaba
    26 آبان 1397 ساعت 12:44

    سلام
    من از یک برگه ایجاد کردم و از قالبی که توی تم وردپرسم استفاده میکنم برای محتواش استفاده میکنم که یک لینک از منبع خارجی درونش استفاده کردم و امرورگرها اجازه لود نمیدن.
    افزونه رو نصب و کد رو به فانکشن اضافه کردم ولی همچنان باز لود نمیشه
    پ.ن : منبع دیگه دامنه نیست و یک آی پی هست با پورت باز مشخص
    ممنون میشم کمک کنین .

    • رضا کیانوش
      26 آبان 1397 ساعت 18:38

      سلام وقت بخیر، لود نشدن آدرس ارتباطی با ssl نداره نهایتش اینه که علامت سبز رنگ نمایش داده نمیشه. بررسی کنید آیا apiی که استفاده کردید در دسترس هست ؟ فیل تر شکن رو روشن کنید و چک کنید. اگر بدون مشکل صفحه باز شد مشخص میشه که api تون در ایران مشکل داره.

  7. حدیث
    26 آبان 1397 ساعت 10:22

    سلام من کد رو که توی فانکشن میزارم سایتم با صفحه سفید بالا میاد. علتش چیه ؟
    و اینکه همه صفحاتم قفل سبز رنگ میاد فقط صفحه اصلی سایتم سبز رنگ نشده علت کجاست ؟

    • رضا کیانوش
      26 آبان 1397 ساعت 18:42

      سلام وقت بخیر، در حالت عادی نیازی به استفاده از کد داخل فانکشن نیست. اگر ssl روی هاست نصب شده تنها افزونه رو نصب و فعال کنید و طبق آموزش پیش برید نیازی به قرار دادن کد در فانکشن قالب وردپرس نیست.

  8. مرتضی اکبریان
    23 آبان 1397 ساعت 12:39

    با سلام و خسته نباشید. من ssl را نصب کردم . باید چیکار کنم تا ادرس سایتم با https بالا بیاد ؟

    • رضا کیانوش
      23 آبان 1397 ساعت 12:51

      سلام وقت بخیر، آموزش رو مطالعه کنید به طور کامل توضیح داده شده. موفق باشید.

  9. علی
    21 آبان 1397 ساعت 20:49

    با سلام
    من افزونه Really Simple SSL را نصب کردم و همه صفحات من قفل سبز رنگ در کنار ادرس امد بجز صفحات مربوط به محصولات و فروشگاه که وقتی در سورس ان چک کردم تعدادی از ادرس ها هنوز از http استفاده می کنند در ضمن من گزینه Switch mixed content fixer hook را هم انتخاب کردم
    امکانش هست من را راهنمایی کنید

    با تشکر

    • رضا کیانوش
      21 آبان 1397 ساعت 22:35

      سلام وقت بخیر، باید بررسی کنید لینکهایی که آدرس شون با http لود میشن ایا لینکهای داخلی سایت هستن یا از زیردامنه و سایت دیگه ای فراخوانی میشن احتمال اینکه این مشکل وجود داشته باشه زیاده، اگر توسط افزونه خاصی فراخوانی میشن ممکنه مشکل از تنظیمات افزونه باشه یا به صورت دستی کدهای افزونه رو ویرایش و https قرار بدید البته احتمالش خیلی خیلی کمه.

  10. سعید
    14 آبان 1397 ساعت 17:37

    سلام.آقای کیانوش منظورتون از این بخش چیه؟
    ” فایل robots.txt سایت را ویرایش کرده و آدرس نقشه سایت را همراه با https ثبت کنید. ”
    میشه بفرمایین چه جور؟هر چی مطالعه میکنم چیزی متوجه نمیشم

    • رضا کیانوش
      15 آبان 1397 ساعت 05:20

      سلام فایل robots.txt یکی از مرال سئو هست که باید ادرس نقشه سایت (با افزونه های سئو ایجاد میشه و فرمت xml داره) رو داخلش قرار داد. بعد از فعال شدن ssl باید ادرس نقشه سایت رو هم به https تغییر داد. موفق باشید

  11. محمد
    5 آبان 1397 ساعت 17:58

    سلام خسته نباشید. این تیکه کد رو وقتی اصلاح میکنم و در فایل فانکشن قرار میدم ، وقتی اولی https و دومی طبق فرموده شما http میذارم سایت خطا میده چه کنم؟؟

    • رضا کیانوش
      5 آبان 1397 ساعت 22:29

      سلام وقت بخیر، چه خطایی میده ؟

      • محمد
        6 آبان 1397 ساعت 17:16

        سلام در حالتی که هر دو https هستن اتفاقی نمیفته امّا وقتی دومی http میکنم. خطاش مشخص نیست دقیقا ولی کلا سایت بهم میریزه یطوری شبیه وقتایی که خطایی توی فایل فانکشن اتفاق میفته

        • رضا کیانوش
          7 آبان 1397 ساعت 06:38

          سلام وقت بخیر، به احتمال خیلی زیاد مشکل از طرف شماست و کد رو درست در فایل فانکشن قالب وردپرس قرار ندادید. چون حتی اگر کد درست کار نکنه نباید خطایی در فایل فاننکشن بوجود بیاد. حالت خطایابی وردپرس (دیباگ) رو فعال و بررسی کنید چه خطایی میده. موفق باشید

          • محمد
            7 آبان 1397 ساعت 16:21

            سلام چندبار چک کردم حالت های مختلف رو کد صحیحه اما موقعی که دوتا لینک https باشن خطایی وجود نداره سایت درست بالا میاد دقیقا وقتی اون یکی رو http میذارم سایت به هم میریزه داستان هر چی هست زیر سر همین تفاوت http و https لینک دوم هست

          • محمد
            8 آبان 1397 ساعت 00:21

            فهمیدم داستانشو مشکل حل شد. مرسی بابت راهنمایی و وقتی که گذاشتی مهندس جان. ارادت

          • رضا کیانوش
            8 آبان 1397 ساعت 06:51

            خوشحالم به نتیجه رسیدید. موفق باشید

      • حدیث
        26 آبان 1397 ساعت 01:17

        سلام من کد رو که توی فانکشن میزارم سایتم با صفحه سفید بالا میاد علتش چیه ؟

        • رضا کیانوش
          26 آبان 1397 ساعت 06:43

          سلام وقت بخیر، کد رو باید در انتهای فایل فانکشن و در تگ باز و بسته php قرار بدید. خطای صفحه سفید وردپرس علتهای زیادی داره که یکیش این مورد هست.

          • حدیث
            26 آبان 1397 ساعت 11:27

            ممنونم ولی من دقیقا همین کدی که دادین رو کپی میکنم ولی سایتم و مدیریتش صفحه سفید بالا میاد. کاریش نمیشه کرد ؟
            سوال دیگم اینع که صفحات داحلی سایتم قفل سبز رنگ براش میاد ولی صفحه اصلی مثلث زرد رنگ روش میاد این مشکلش از کجاست ؟

          • رضا کیانوش
            26 آبان 1397 ساعت 18:46

            سبز نشدن https به دلیل اینه که یه ادرس از سایت خودتون یا سایت دیگه با http فراخوانی شده. این آدرس میتونه مربوط به تصویر یا فایل جاوا و … باشه. توی صفحه ای که خطا میده راست کلیک کنید و گزینه inspect element رو انتخاب کنید، در صفحه ای که کدهای سایت رو نشون میده ctrl + f بزنید و http رو داخل کادر جستجو سرچ کنید تا آدرسی که با http داره لود میشه رو پیدا کنید و بعد اصلاحش کنید. موفق باشید

  12. مستر گمنام
    23 مهر 1397 ساعت 23:10

    سلام این افزونه را که نصب کردم تمام صفحات سبز رنگ شد ولی بعد از اینکه مجددا این افزونه را حذف کردم تنظیمات به حالت سابق برگشت
    1. مگه باید این افزونه همیشه فعال باشد؟
    2. آیا راه دیگری غیر از این افزونه است؟

    • رضا کیانوش
      24 مهر 1397 ساعت 06:20

      سلام وقت بخیر، بله افزونه باید همیشه فعال باشه. بهترین راه استفاده از افزونه هست روشهای دیگه سختی زیادی دارن ! موفق باشید

  13. امیر فتاحی
    17 مهر 1397 ساعت 00:50

    سلام. بعد از این که ssl رو فعال کردم سایتم با مرورگر اصلی اندروید باز نمیشه و خطا میده. ولی با بقیه مرورگرهای اندروید و ویندوز باز میشه. چطوره می تونم این مشکل رو حل کنم؟

    • رضا کیانوش
      17 مهر 1397 ساعت 07:56

      سلام وقت بخیر، موضوع باز شدن سایت در مرورگر های مختلف بعد از نصب و فعال سازی ssl مربوط به نوع گواهینامه ssl و نحوه نصبش روی هاست هست. باید به جایی که ازش ssl تهیه کردید تیکت بزنید و ماجرا رو پیگیری کنید.

  14. مریم
    3 مهر 1397 ساعت 02:53

    سلام من از گواهی رایگان داخل ویندوز در قسمت اینترنت اپشن (اگه اشتباه نکنم ) استفاده کردم و افزونه هم نصب کردم اما مرورگر اینترنت اکسپلوررم از داخل موبایل اندروید قفل باز خاکستری هستش و کروم اندرویدم کلا علامت تعجب قرمز و هر روشی که بوده را استفاده کروم اما سبز نشد که نشد.
    در داخل ویندوز قفل خاکستریه اما سبز نیست . نمی دونم چه کنم. فعلا هم اگه بشه از همین گواهی رایگان استفاده کنم میشه؟ م

    • رضا کیانوش
      3 مهر 1397 ساعت 06:39

      سلام وقت بخیر، برای فعال کردن ssl و سبز رنگ شدن گواهینامه ssl نیازی به نصب هیچ افزونه یا نرم افزاری روی کامپیتور شخصی نیست. باید گواهینامه ssl روی هاست نصب و فعال بشه بعد افزونه really simple ssl رو نصب و طبق آموزش پیش برید. موفق باشید.

  15. علی
    30 شهریور 1397 ساعت 19:29

    سلام ممنون از مقالتون من تمام مراحل رو انجام دادم حالا چند تا سوال داشتم
    1:حالا در جاهایی که ادرس سایت رو بصورت http هستش خودش خودکار به https انتقال داده میشن
    2:بعد از ثبت سایت در گوگل وب مستر قبلی رو که با http هستش رو پاک کنیم
    3:من سایت رو درست به ssl نصب کردم ولی هنوز وقتی ادرس سایت رو با http سرچ می کنم به https انتقال داده نمیشه به صورت خودکار ادرس سایت قرار دادم ببینید ممنون

    • رضا کیانوش
      31 شهریور 1397 ساعت 06:40

      سلام وقت بخیر. بله به طور خودکار به https تغییر میکنن و نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست. 2- بهتره صبر کنید تا تمام لینکهای سایت تون با https ایندکس بشن و بعد حساب مربوط به http رو حذف کنید. 3- سایت تون رو چک کردم به https ریدایرکت میشد. موفق باشید

  16. keyvan
    3 شهریور 1397 ساعت 16:11

    To change this page, upload a new index.html to your private_html folder

    سلام این پیغام میده چجوری درست کنم؟ الان سسم فعال شده و به صورت ایمن درآمده سایت ولی بالا نمیاد

    • رضا کیانوش
      6 شهریور 1397 ساعت 10:21

      سلام وقت بخیر، مشکل رو با هاستینگ تون مطرح کنید و ازشون کمک بخواهید. موفق باشید

  17. alireza rahimi
    21 مرداد 1397 ساعت 10:27

    دستتون درد نکنه بابت افزونه ای که معرفی کردین کار منو راه انداخت

  18. محمد افراسیابی
    14 تیر 1397 ساعت 00:16

    ممنون از توضیحاتتون، خسته نباشید

  19. محدرضا
    5 تیر 1397 ساعت 13:42

    من SSL رو به کمک سرویس دهنده هاستم نصب کردم. تمامی صفحات درست هستند اما به محض اینکه یه عکس آپلود میکنم سبز بودنش میره و مینویسه:
    your connection to this site is not fully secure هر چی پلاگین مربوط به SSL هم بود نصب کردم نشد! به نظرتون مشکل از کجاست؟

    • رضا کیانوش
      5 تیر 1397 ساعت 23:08

      سلام وقت بخیر، اگر گواهینامه رو به درستی در هاست نصب کرده باشید تنها با نصب و فعال کردن افزونه really simple ssl وردپرس گواهینامه رو شناسایی و آدرس ها رو به https تغییر میده به احتمال خیلی زیاد مشکل از گواهینامه ssl تون هست.

  20. محمد
    30 خرداد 1397 ساعت 22:28

    سلام من ssl رو فعال کردم روی سایتم و درست نمایش داده میشه بنظرتون بازم از این افزونه استفاده کنم ؟ کاملا داره درست کار میکنه

    • رضا کیانوش
      31 خرداد 1397 ساعت 00:32

      سلام وقت بخیر، اگر به درستی کار میکنه و ssl سبز رنگ هست + سایت در ادرس های با و بدون www بدرستی نمایش داده میشه، نیازی نیست.

  21. رضا سام نیا
    24 اردیبهشت 1397 ساعت 14:17

    با سلام من همه موارد رو انجام دادم اما گواهی من سبز نمیشه همونجوری مونده چیکارش کنم ؟؟

    • رضا کیانوش
      24 اردیبهشت 1397 ساعت 15:04

      سلام ممکنه مشکل از گواهینامه ssl یا هاست باشه، شایدم ssl رو درست روی هاست نصب نکردید. به پشتیبان ssl یا هاست پیام بدید.

  22. علی
    14 اردیبهشت 1397 ساعت 18:35

    سلام خسته نباشید. من همین تازه وردپرس رو نصب کردم از اونجایی که هاست خودش ssl داشت من فقط آدرس وردپرس رو از تنظیمات به https تغییر دادم. هیچ پستی تو سایت نیست اما وقتی بصورت معمولی مثلا میزنم : site . com با https لود نمیشه. یعنی حتما باید https رو اولش بیارم تا بره صفحه ای https. باید کاره دیگه ای انجام بدم ؟

    • رضا کیانوش
      15 اردیبهشت 1397 ساعت 09:23

      سلام وقت بخیر، افزونه رو نصب و تنظیماتش رو انجام بدید مشکل حل میشه. موفق باشید

  23. مجید
    15 فروردین 1397 ساعت 16:24

    با سلام بنده سایتم را در به تازگی به https کردم و تنظیمات کامل را از طریق پنل هاستم انجام دادم، ولی نمی دونم تو گوگل وبسمتر تولز باید چه تنظیماتی انجام بدم تا سایتم در جستجو از http به https تغییر کند. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • رضا کیانوش
      15 فروردین 1397 ساعت 20:27

      سلام، در همین مطلب به طور کامل نحوه انتقال از http به https آموزش داده شده که اگر به طور کامل مراحل رو انجام بدید هیچ مشکلی در سایت ون بوجود نمیاد.

      • مجید
        16 فروردین 1397 ساعت 12:15

        با سلام دوباره ببخشید من سایت را با https در گوگل وبمستر ثبت کردم، ولی چند سال پیش با http ثبت کرده بودم که بیش از 10 هزار ایندکس داره! http را در گوگل وبمستر تولز حذف کنم؟

        • رضا کیانوش
          16 فروردین 1397 ساعت 16:32

          سلام سایت رو مجدد با https ثبت کنید چند روزی طول میکشه تا کل ایندکسهای سایت با https ثبت بشن بعد میتونید سایت با دامنه http رو از سرچ کنسول گوگل حذف کنید.

  24. حسین
    25 آذر 1396 ساعت 18:13

    سلام سایت ما با http در گوگل کنسول ثبت شده برای https باید دوباره سایت را در گوگل کنسول ثبت کرد یا میشه ویرایش کرد ؟؟؟

    • رضا کیانوش
      25 آذر 1396 ساعت 23:04

      سلام همینطور که در مقاله هم ذکر شده بهتره دوباره آدرس سایت رو با پروتکل https ثبت کنید.

  25. عبدالله
    24 آبان 1396 ساعت 10:22

    سلام.
    من این افزونه رو نصب کردم و تمام لینک ها و تصاویر سایت به https تغییر کرد حتی تصاویر و فایل هایی که از سایت های دیگه یا در هاست دانلود اپلود کرده بودم. و الان فایل ها قابل نمایش نیستن چطور باید این مشکل رو رفع کنم؟
    باتشکر

    • رضا کیانوش
      24 آبان 1396 ساعت 12:32

      سلام، از بخش تنظیمات افزونه تیک گزینه Auto replace mixed content رو بردارید. این گزینه تمام ادرسهای http رو به https تبدیل میکنه. اگر از یک سایت دارید فایلی رو لود میکنید از کدی که در آموزش اضافه کردم در فانکشن پوسته استفاده کنید.

  26. mahsa
    12 آبان 1396 ساعت 17:40

    سلام
    طبق مراحل بالا منو تنظیمات در پیشخوان وردپرس به بخش همگانی رفتم و تغییر رو ایجاد کردم ولی بعدش دسترسی به پنل وردپرس کلا از دست رفت !!!!!!!!!!!!

    • رضا کیانوش
      12 آبان 1396 ساعت 18:58

      سلام، همینطور که در توضیحات گفتم اول باید گواهینامه امنیتی ssl روی هاست نصب بشه (بعد از نصب ssl چند دقیقه ممکنه سایت از دسترسی خارج بشه ولی مشکلی نیست و دوباره سایت در دسترسی قرار میگیره اگه مشکلی پیش اومد به پشتیبانی هاست تیکت بدید که بعد از نصب ssl روی هاست سایت دچار مشکل شده تا رفعش کنن) و بعد به پیشخوان برید و ادرس دامنه رو با https وارد کنید و در نهایت افرونه ssl رو نصب و تنظیم کنید. طبق این مراحل پیش برید هیچ مشکلی پیش نمیاد.

      • mahsa
        12 آبان 1396 ساعت 20:10

        با پشتیبانی هاستینگ در تماس بودم و گواهی ssl نصب بود !
        آیا این کار با افزونه Lockdown WP Admin که برای امنیت لاگین کردن داشتم باعث بروز این اشکال شد ؟

        • رضا کیانوش
          12 آبان 1396 ساعت 21:24

          حتما یه جای کار رو اشتباه رفتید ما همین روال رو طی کردیم و در قالب آموزش منتشرش کردیم. در مورد افزونه Lockdown WP Admin فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه و با ssl تداخل ایجاد کنه
          بعد از نصب ssl روی هاست باید کش مرورگر رو پاک کنید !

  27. Nasim
    11 آبان 1396 ساعت 09:13

    ممنون دوست عزیز. سوال من اینه که سایت تو بازه تغییرات قطع میشه؟

    • رضا کیانوش
      11 آبان 1396 ساعت 10:40

      سلام، شاید کل مراحل نصب ssl روی هاست و تنظیم اون در وردپرس زیر 10 دقیقه زمان ببره تو این مدت ممکنه اختلالاتی مشاهده بشه اما بعد از اون اگه طبق آموزش پیش برید دیگه هیچ مشکلی پیش نمیاد.

  28. mahsa
    26 مهر 1396 ساعت 15:11

    با سلام و احترام میشه جای معتبری برای خرید گواهی ssl پیشنهاد کنید ؟ ممنون میشم

    • رضا کیانوش
      26 مهر 1396 ساعت 20:30

      اکثر شرکتهای هاستینگ گواهینامه ssl ارائه میدن، نمیتونیم اسم ببریم با جستجو در گوگل لیست بلندبالایی از شرکتها بهتون معرفی میشه. با وجود نماد اعتماد الکترونیکی و مجوزهایی که هاستینگها و شرکتهای فروش ssl دارن جای نگرانی در پرداخت وجه نیست. موفق باشید

  29. mahsa
    26 مهر 1396 ساعت 14:55

    با سلام آیا با تبدیل http به https و البته ثبت در وبمستر گوگل مشکلی برای سئو سایت پیش نمیاد ؟ بازدید سایت کم نمیشه ؟
    لطفا دقیق تر راهنمایی کنید در این زمینه . ممنون

    • رضا کیانوش
      26 مهر 1396 ساعت 20:24

      سلام استفاده از گواهینامه ssl که موجب تغییر http به https میشه به دلیل ایجاد بستر امن برای کاربران یکی از نکات سئو هست و باعث بهبود رتبه سئو سایت میشه. اگر طبق اموزش پیش برید و بدرستی ssl رو نصب کنید هیچ مشکلی برای بازدید سایت پیش نمیاد حتی ممکنه باعث افزایش بازدید هم بشه. موفق باشید

  30. علی رضا
    13 مهر 1396 ساعت 17:39

    سلام
    چگونه سایت را همراه با https در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم.

    • رضا کیانوش
      13 مهر 1396 ساعت 18:59

      سلام. اول وارد جی میل بشید بعد وارد گوگل سرچ کنسول در ادرس google.com/webmasters/tools/home بشین و روی گزینه ADD A PROPERTY کلیک کنید توی کادری که باز میشه باید آدرس سایت رو وارد کنید. همینجا اگه دقت کنید آدرس سایتی که رو که به عنوان نمونه داخل باکس گذاشته به همراه https هست، توی این کادر آدرس سایت تون رو به همراه https ثبت کنید و بقیه مراحل رو برید جلو … موفق باشید

      • امید
        26 شهریور 1397 ساعت 16:23

        سلام لطفا بیشتر توضیح بدین من وقتی سایت خودم رو اد میکنم به من یک فایل html میده کجا اپلودش کنم ؟

        • رضا کیانوش
          27 شهریور 1397 ساعت 05:52

          سلام وقت بخیر، وقتی سایت رو در گوگل سرچ کنسول ثبت میکنید فایل html رو باید در روت هاست که میشه پوشه public_html هاست باید آپلود بشه. موفق باشید

          • mehdi
            10 دی 1397 ساعت 12:44

            سلام دوباره از اونجایی که من قبلا سایتم رو در webmasters ثبت کردم و یک HTML file برای آپلود در هاست به من داده بود و حالا با توجه به تغییر سایت از http به https باید دوباره فایل جدید تهیه کنم یا همون فایل قبلی کفایت میکنه ؟ در ضمن هنگام بررسی HTML file پیغام سبز رنگ زیر را می دهد.
            تأیید مالکیت؛ (شما یک مالک تأیید شده هستید)
            Ownership verification؛ (You are a verified owner)

          • رضا کیانوش
            10 دی 1397 ساعت 14:54

            سلام وقت بخیر، بعد از نصب و فعال شدن گواهینامه امنیتی ssl روی هاست و وردپرس تنها باید آدرس سایت رو به همراه https در سرچ کنسول یا همون وبمستر تولز گوگل ثبت کنید. اگر قبلا سایت رو با http ثبت کردید تنها باید با آدرس https ثبت کنید و نیازی به تغییر دیگری نیست.
            برای از بین نرفتن داده ها تا زمانیکه تمام مطالب توسط https ایندکس نشدن بهتره که اکانت http رو حذف نکنید بعد از مدتی تمام اطلاعات و آمار جدید سایت توسط آدرس https ثبت و نمایش داده میشه.
            قطعا آمارگیری از زمانیکه https فعال شده محاسبه میشه و اطلاعات قبلی تنها در اکانت http وجود خواهند داشت.
            موفق باشید

      • mehdi
        10 دی 1397 ساعت 12:38

        سلام من قبلا سایتم به صورت http بود برای مدت طولانی، حالا به https تغییر دادم و طبق این راهنمایی در webmasters به صورت https ثبت کردم ولی الان هیچ یک از آمار و آنالیزهای قبلی سایت وجود نداره!!! گویا همه پاک یا ریست شدن!! دلیل این موضوع چیه ؟ دسترسی به آمارهای گذشته وجود نداره ؟