ساخت سایدبار ثابت با آموزش ایجاد ستون کناری چسبنده در قالب وردپرس

احتمالا در برخی از سایتهای خبری مانند دیجیاتو یا زومیت ستون کناری ثابت را دیده اید، در این مقاله از ایران تمز در ادامه آموزش وردپرس که مشاهده کردید، ساخت سایدبار ثابت در پوسته یا همان ایجاد ستون کناری چسبنده در قالب وردپرس را آموزش خواهیم داد تا بتوانید از آن در طراحی قالب وردپرس حرفه ای تان استفاده کنید. ستون کناری چسبان قابلیتی است که توسط آن میتوان ابتدا یا انتها و یا هر دو بخش را در سایدبار پوسته ثابت کرد تا با اسکرول صفحه تنها بخش محتوای مطالب حرکت کند و sidebar ثابت در جایش باقی بماند.

کاربردهای سایدبار ثابت در طراحی قالب وردپرس

برای کاربردی تر کردن این قابلیت میتوان بخشهای مهمی مانند تبلیغات و مطالب پربازدید سایت را در ابتدا و انتهای ستون کناری قرار داد تا با اسکرول پایین یا بالای سایت هر دو بخش آغاز و پایان ستون کناری به شکل ثابت نمایش داده شوند. برای ساخت سایدبار ثابت در پوسته وردپرس هم میتوان از افزونه وردپرس و هم افزونه جی کوئری استفاده کرد، به دلیل بهینه بودن و قابلیت سفارشی سازی بیشتر پیشنهاد ما افزونه جی کوئری میباشد. تا انتهای آموزش همراه ما باشید.

ساخت سایدبار ثابت در پوسته وردپرس

افزونه ساخت سایدبار ثابت در پوسته وردپرس

یکی از بهترین افزونه های جی کوئری برای ساخت سایدبار ثابت theia sticky sidebar میباشد.
اگر قصد استفاده از افزونه وردپرس را ندارید با مراجعه به صفحه گیت هاب افزونه جی کوئری در آدرس theia sticky sidebar مستندات لازم را مشاهده و خود افزونه را نیز دانلود نمایید. خبر خوب اینکه افزونه وردپرسی myStickysidebar با استفاده از هسته این افزونه جی کوئری طراحی و پیاده سازی شده است. با نصب و فعال سازی افزونه و مراجعه به پنل تنظیمات آن تنها کافیست چند تنظیم ساده را انجام دهید تا ستون کناری ثابت شود.
افزونه ساخت سایدبار ثابت در پوسته وردپرس
برخی از مزایای افزونه عبارتند از:

  1. امکان تنظیم فاصله از بالای صفحه برای سایدبار ثابت
  2. قابلیت تنظیم فاصله از پایین صفحه برای ستون کناری چسبان
  3. امکان غیرفعال کردن ثابت بودن سایدبار در موبایل و تبلت با تنظیم عرض صفحه
  4. قابلیت غیرفعال کردن سایدبار صفحه در برگه یا نوشته های خاص
  5. نصب و تنظیم راحت و بدون دردسر
  6. سبک و بهینه بودن افزونه برای افزایش سرعت بارگذاری وردپرس
  7. و …

آموزش تنظیمات افزونه وردپرس ستون کناری چسبان

برای دانلود افزونه به برگه آن در مخزن پلاگینهای وردپرس در ادرس my Sticky sidebar مراجعه کنید.
با مراجعه به پنل افزونه در بخش تنظیمات وردپرس میتوانید تنظیمات آنرا مطابق تصویر زیر انجام دهید.

تنظیمات افزونه ساخت سایدبار ثابت در قالب وردپرس

مهم ترین بخش تنظیمات افزونه ستون کناری ثابت وارد کردن id یا کلاس مربوط به ستون کناری و ای دی یا کلاس مربوط به ستون اصلی است. منظور از ستون اصلی همان بخشی است که سایدبار و محتوای سایت در آن نمایش داده میشود. باقی تنظیمات را براحتی میتوانید انجام دهید. یکی از قابلتهای جالب و کاربردی افزونه امکان غیرفعال کردن ستون ثابت در برخی از صفحات پوسته وردپرس است، همچنین امکان غیرفعال کردن ستون کناری چسبان در برگه یا نوشته های دلخواه نیز وجود دارد. برای اینکار ای دی یا عنوان مطالب را در کادر تعیین شده در مرحله disable at وارد کنید.

پیش از این در مقاله ای با عنوان آموزش ساخت منوی چسبان به آموزش ساخت منو چسبنده توسط افزونه جی کوئری پرداخته ایم که میتوانید از آن نیز در پروژه های طراحی قالب وردپرس تان استفاده کنید. به پایان آموزش ساخت سایدبار ثابت در پوسته وردپرس رسیدیم اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه های همین مطلب مطرح کنید.

4.1/5 - (9 امتیاز)
بازدیدکنندگانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده اند
دیدگاهی بنویسید
2

  1. علی
    23 مرداد 1397 ساعت 08:37

    سلام آموزش جالبی بود تو سایت زیر هم یه سری آموزش تو همین زمینه وجود داره بد نیست نگاهی بندازین

  2. sajjad
    10 فروردین 1397 ساعت 16:37

    چقدر sidebar سایتتوت جالبه اینو چطوری درست کردین